Da har jeg fått sett litt på et rimelig børsteløst alternativ. Dette er et rent tilbud til deltakere av Tamiyarally 2014, og det er viktig at jeg får kjappe tilbakemeldinger på dette, slik at jeg eventuelt kan få bestilt opp det vi trenger. Det er snakk om et sensorbasert sett fra Skyrc bestående av børsteløs sensorbasert motor, fartsregulator og programmeringskort. Dette settet ligger på ca 950,- i norge, jeg kan tilby det til deltakerene for 698,-, ferdig rabattert. Det er ganske så rimelig for et komplett sensorbasert system
Jeg har da tatt utgangspunkt i en motor på 1870kv, dette skulle gi ca 15000rpm ved 8volt, og burde vel i teorien være i samme turtallsområde som en standard sølvkanne. Når det gjelder fartsregulator, så er ikke denne waterproof, men der tenker jeg at det klarer vi å få til selv? (ballong, plastdip, waterproof boks eller lignende). Ulempen med denne komboen er at det ikke blir mulig å kjøpe kun motor (hvis en skal ha rabattert pris), men prisen er jo faktisk veldig grei for et sensorbasert motorsett. Så får heller folk gjøre hva de vil med fartsregulatorene? Altså med tanke på om de vil bruke en annen regulator eller ikke. Kom med tilbakemeldinger:
http://www.skyrc.com/index.php?route=pr ... uct_id=182