[quote="stressballen"]: Happy Fly trainer, totalvekt u/fuel 1500gram, motor O.S. LA25, propell 10x4 Giles G202 sport, totalvekt u/fuel 2350gram, motor ASP61, propell 12x6/13x6 Extra 300 sport, totalvekt u/fuel 3050gram, motor SC91FS, propell 13x6/14x6 quote]
10x4 på LA 25 er nok det beste til denne for å få drag, vil tippe du er på rundt 12ooo rpm med den proppen, 11-4 blir i meste laget og vil oppleves som slappere.
ASP 61 fs gir akkurat 10000 rpm på 12-6 og det er midt i blinken for denne motoren, men det er ikke noe monster power, 13-6 er bare å glemme da vil motoren jobbe ekstremt tungt og ikke klare å utvikle power.
SC 91 liker aller best 14x6 eller 13x8. 13-6 er litt i minste laget og gir på min motor ca 10600 rpm som er litt vel høyt for en såpass stor firetakter. 14x6 gir mer drag og 13x8 gir mer fart (vanligvis, men det finnes unntak)
_________________ Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.
All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die
You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]
|