Ja, plutselig ble forholdene fine på marka. Jeg og Vector for ned på marka for å ta et race. Jeg tok med bl.a det mest sakteflygende flyet jeg har, en U-Can-do Giant med en 52cc gasser og 22x10 propell. Vector tok med det raskeste flyet sitt, en dogfighter med en "blodtrimmet" ASP 36-motor. Den hyler lett opp i 17000 RPM og gir i følge Vector en "pitch-speed" langt raskere enn noe anne på vinger her i by'n........
Jeg fyrte opp 3D-maskina og tøffet avgårde i behagelige 5800-5900 RPM, omtrent som en snekke på fjorden.....

Jeg spurte om et skikkelig race

. Vel det gikk ikke akkurat slik som vector hadde forestilt seg, for den slow-flyer'n min drog avgårde med akkurat samme speed som vector sin

!!!!! Gjett om han ble lang i maska!!!! Nå hadde han stått å bolsa og bolsa der nede om flyet som går så fort at servoene ikke klarer å dra rorene, og flyet blir nermest uhandterlig pga den høye farten
nei, han må nok tilbake med kalkulatoren sin å regne mer på pitch-speed x turtall= flyets hastighet!!! Han kommer vel med noe vreæl om at flyet mitt er mer aero-dynamisk enn hans, og jeg kjører med skjult lystgassanlegg
Her er et bilde av konge-flyet: